Vi lever

Hej och hå!

Ja, nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Det har inte funnits tid eller ork till det innan nu.

Allt är som vanligt med oss och vi mår bra. Idag har det bjudits på sol och värme här i Wellington. Underbart! Lite synd dock att man jobbar då vädret är som bäst. Fast det får vi ta igen innan vi åker hem till Sverige igen. :) Förut idag jobbade jag mellan 12:00-14:20 och jag ska snart vandra ner till restaurangen för att jobba lite till. Börjar 18:15.
Älskling har fått jobb också.♥ Han jobbar som kitchen hand på en restaurang numera. Vet inte riktigt om han tycker det är roligt, men det går nog bra som ett tillfälligt jobb ialla fall.

Det var faktiskt riktigt krångligt att få tag i jobb här. Att man har visum kanske är en del av boven i det dramat (de söker nog mest folk som är här permanent.). Och när man väl fått ett jobb önskar man att man aldrig skickat ut sitt cv till det stället, haha. Det är så jag känner just nu.

Tiden går för fort som vanligt och jag ska nu göra iordning mej för jobb.
See you later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0