Varma mackor

Just i detta nu befinner jag mej på övervåningen nedkrupen under täcket i en varm säng. Det är inte helt fel. Jobbandet idag gick bra och under de två och en halv timmarna jag var där var det fullt ös medvetslös hela tiden. På vägen hem från jobbet stannade jag vid en frisörsalong och beställde tid för klippning. Så imorn klockan 10:00 kommer mitt hår äntligen få den makeover som är så behövlig. Tummen upp för det! Hela morgonen och dagen har solen varit framme och skinit på oss här på andra sidan klotet. Det var varmt och skönt när jag vandrade hemöver efter det korta stoppet på salongen. När jag och Per bestämde oss för att gå ut en sväng var det till en början solsken, men det stod inte på förän solen gick i moln och det började blåsa och bli kallt. Typiskt! Vi gick till "National War Memorial" byggnaden som ligger en liten bit från oss. Vi gick in där och tittade runt en stund. De hedrade de som dött i första och andra världskriget. När vi vandrat klart inne i lokalen gick vi hemöver igen. Det blev en liten stund vi var ute i alla fall. Alltid något.

Ikväll har jag varit ledig hela kvällen och det är ganska skönt faktiskt. Jag och älskling tänkte snart lägga oss och kika på serien "Six feet under". Någon som tycker den är bra? Jag har hört talas om den och den ska tydligen vara ganska bra. Jaja, vi får ge den en chans i alla fall. Varma smörgåsar pratade vi även på att göra nu ikväll. Det är ju så himla gott.

När jag nu kom att skriva om varma smörgåsar tror jag att jag ska hoppa upp från sängen med detsamma och springa ner och sätta på ugnen. Varma mackor och "Six feet under" är det som gäller!

Ha en underbar kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0