Hallongrottor

Söndag idag. Det betyder att jag varit ledig hela dagen. Förutom att vi var ute till Warehouse och handlade lite förut så har jag tagit det piano hela dagen. Myst med älskling en hel del också. ♥ Me like! Igår var det Sveriges nationaldag också. Grattis Sverige, eller hur man nu än säger. :) Här på Nya Zeeland var nationaldagen den 6:e februari och det var massa, massa folk som klädde ut sej till allt möjligt. Det var roligt att titta på. Jag har aldrig tyckt att det varit stor uppståndelse kring nationaldagen i Sverige som det är t.ex i Norge eller Irland och här. Det är ju liksom fest hela dagen typ med massa parader och utklädda människor. Fast det kanske är det på vissa ställen i Sverige också? Jag har inte en blekaste aning. Under mina år i de norra Värmländska skogarna har jag då aldrig firat nationaldagen. Inget intressant för er att veta men ändå..

Idag har dagen varit mycket bättre än igår. Då var det en sådan där irriterande fnurra på tråden som det kan vara ibland. Huvudsaken är att det känns bättre nu. Igår innan jag vandrade till jobbet hann jag med att baka. Hallongrottor bakade jag och goda blev de. :)

Mina ögonlock känns tunga även om jag sov rätt så länge imorse. Det står kanske inte på förän John Blund sitter på min axel.

Törstig blev jag nu också. Det enda som kan hjälpa mot det är att hasa sej ner och dricka ett glas med kallt vatten. Ja, så får det bli.


Bye Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0