Första passet avklarat

Nu är tvätten upphängd och klar. Innan jag börjar med maten tänkte jag uppdatera lite om hur det gick på min första arbetsdag. Innan jag gick dit var jag nervös och skulle helst av allt vilja stanna hemma. Men när jag väl kom dit flöt allt på riktigt bra. Jag fick kika i menyn för att lära mej lite olika rätter som de har, servera lite grann, plocka undan disk och duka bord. Det gick helt okej och det känns himla bra! Jag ska nämligen dit och jobba ikväll också. Börjar klockan 19:00 och vet inte riktigt när jag slutar. Ju mer timmar, desto bättre tycker jag.  :) Det gick helt enkelt bättre än jag trodde det skulle göra + att jag va duktig och inte tappa något i golvet, hihi.

Jag är trött i huvudet och det känns som mina ögon kommer gå i kors snart utan att jag behöver anstränga mej det minsta lilla.

Ikväll är det final i Hell's Kitchen. Jag skulle gärna ha sett det, men missar det då jag jobbar. Dum som jag är så vet jag redan vem som vinner eftersom jag googlade på det för ett tag sen. Det var liksom nyfikheten som tog över. Fast om man tänker på det kanske det var ödet att jag skulle göra det då jag inte kommer hinna se det ikväll? Det är bra att man har fantasi i alla fall. =P

Nu ska maten värmas. Kikar kanske in ikväll om jag inte somnar på vägen hem.
Ha en bra kväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0